Suzuki wprowadza do polskich salonów modele Vitara Hybrid, SX4 S-CROSS Hybrid i Swift Sport Hybrid z układem mild hybrid 48V SHVS. Rozwiązanie współpracuje w unowocześnionym silnikiem 1.4 BOOSTERJET (K14D) i zapewnia dynamiczne osiągi przy zmniejszonym zużyciu paliwa.
Układ mild hybrid 48V SHVS składa się z trzech głównych elementów: urządzenia ISG 48V z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy prądu stałego z 48V na 12V. Podwyższone napięcie ISG pozwala wygenerować wyższą moc i moment obrotowy w porównaniu ze stosowanym w innych modelach Suzuki układem 12V SHVS. Najważniejsze cechy nowego systemu to zupełnie nowe funkcje uzupełniania i kompensowania momentu obrotowego, które wykorzystują urządzenie ISG pracujące w trybie silnika elektrycznego do zwiększania momentu obrotowego podczas ruszania i przyspieszania. System posiada również nową funkcję wspomagania biegu jałowego, która eliminuje zużycie paliwa podczas wytracania prędkości.
Pierwsze egzemplarze Vitary Hybrid i SX4 S-CROSS Hybrid są już dostępne w polskich salonach. Na początku kwietnia dołączy do nich Swift Sport Hybrid.
Najważniejsze informacje techniczne:
Zmodernizowany silnik 1.4 BOOSTERJET(K14D) z układem mild hybrid 48V SHVS
Nowy silnik połączony z układem 48V
SHVS w modelach Vitara Hybrid, SX4 S-
CROSS Hybrid, Swift Sport Hybrid
zużywa mniej paliwa o 16%*, 15%* i
8%* niż w wersjach z silnikiem K14C.
*Dane w oparciu o metodę pomiarową WLTP.
Uzupełnianie momentu obrotowego
Gdy potrzebne jest rozwinięcie
maksymalnej siły napędowej,
urządzenie ISG działające jako silnik
elektryczny generuje dodatkowy
moment obrotowy. Dzięki temu
zapewnia natychmiastową reakcję już
przy niskim zakresie obrotów,
kompensując opóźnienie powstałe
pomiędzy otwarciem przepustnicy a
reakcją silnika.
Kompensowanie momentu obrotowego
Podczas jazdy z niską prędkością
obrotową silnika spalinowego, moment
obrotowy jest kompensowany przez
urządzenie ISG działające jako silnik
elektryczny. Dzięki temu poprawia się
płynność jazdy i zmniejsza zużycie
paliwa.
Wspomaganie biegu jałowego
Po wciśnięciu pedału sprzęgła
urządzenie ISG utrzymuje podwyższoną
prędkość obrotową silnika spalinowego
powyżej biegu jałowego, bez
konieczności dawkowania paliwa, co
wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.
Suzuki Motor Poland zwiększa zakres partnerstwa z Betclic 1 Ligą. W sezonach 2024/2025 i 2025/2026 Suzuki będzie sponsorem głównym rozgrywek, rozszerzając współpracę zapoczątkowaną w lipcu 2022 r.
Dowiedz się więcej30 firm dilerskich, 35 miast, 42 sportowców, 43 pokazy i ponad 1,5 tysiąca gości – oto bilans zakończonego cyklu prezentacji Nowy Swift Roadshow.
Dowiedz się więcejEkipa Suzuki Motor Corporation weźmie udział w 8-godzinnym wyścigu endurance, który odbędzie się 19-21 lipca na torze Suzuka w ramach cyklu FIM EWC 2024 (FIM Endurance World Championship).
Dowiedz się więcejSuzuki Road Show, cykl imprez zainicjowanych ponad 10 lat temu przez Prezesa Suzuki Motor Poland Piotra Dulnika, w swojej najnowszej odsłonie był poświęcony modelowi Suzuki Swift czwartej generacji.
Dowiedz się więcej